Som vel noen har fått med seg, har Diesel-Guri gått i graven og Lille-Guri beriket vår slekt som vår nyeste familiemedlem.
Som seg hør og bør får dronninger som Diesel-Guri med seg rikdommer i graven, på tradisjonelt vikingevis. Men et varsko til alle som sender bilen til Høggern og de evige bildel-marker: Husk å ta ut Q-free brikken før graven lukkes…
Som seg hør og bør får dronninger som Diesel-Guri med seg rikdommer i graven, på tradisjonelt vikingevis. Men et varsko til alle som sender bilen til Høggern og de evige bildel-marker: Husk å ta ut Q-free brikken før graven lukkes…
Bombrikke savnet
Jada. I min familie har vi ikke bare et ”fiklar-gen”. Det ryktes også at vi er distrè, selv om det kan ikke jeg huske å ha hørt. Men om det er distraksjon eller sorg som har ført til den litt kinkige situasjonen som nå finner sted, der bom-brikken er forsvunnet, gravølet drukket og en illsint Q-free-administrasjon, vites ikke.
Men det bekreftes at det er aggresjon, frustrasjon og sinne inne i bildet.
Saksbehandles av vaskedama
Noen jeg kjenner har tidligere funnet en god strategi for å kommunisere med offentlige etater, veivesnet, ligningskontoret og ikke minst biltilsynet. Særlig er man imponert over servicen på Biltilsynet i Kristiansund. Der har nemlig det meste av dialogen de siste årene strategisk foregått klokka 15.55 og aller helst med favoritt-saksbehandler: Vaskedama.
For, som vår venn hevder: Vaskedama kan jo like mye om hvilke skjema hun skal sende, hun. Hun stiller nok også færre spørsmål og vet å håndtere både byråkrati og frankeringsmaskin. En vinn-vinn-situasjon, med andre ord.
Selveste
Denne gangen er det ikke lettvinte og imøtekommende offentlige etater det deales med. Det er ikke lenger kake-hver-fredag-klokken-14.00-kontorer vi snakker om. Langt derifra.
Denne gangen er det ikke lettvinte og imøtekommende offentlige etater det deales med. Det er ikke lenger kake-hver-fredag-klokken-14.00-kontorer vi snakker om. Langt derifra.
Det er selveste Q-free. Og de skal ha kunder som har sitt på stell. Mon tro om de svartelister kunder som sender Q-fri-brikken i graven med en kjær høvdingedronning? En ting er sikkert: Q-free har verken sendt hvite liljer, kondolansebrev eller sendt bidrag for å få redusert CO2-kvoter i forbindelse med tapet over en kjær.
For å rette på fadesen, og i et desperat forsøk på å erverve seg en ny Q-free-brikke, så har noen jeg kjenner sendt min forrige blogg om bisettelsen av vår dypt savnede Diesel- Guri, til en viss Frøken K. i Q-free-administrasjonen.
Dermed forventes både kondolanser og brikke på nåde.
(Bloggen er tidligere publisert i regionalavisa Driva, Nordmøre, hvor jeg under frivillig tvang blogget i 2007.)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar