søndag 24. januar 2010

BLOGG: En centimeter på hittegodskontoret!

På min tidligere arbeidsplass, var det å gå til bedriftshelsetjenesten et av årets store høydepunkter. Litt som å gå til skoletannlegen.


Alle skulle til samme rare mann. Alle fikk et skjema med de vitale mål. De aller fleste var dødelig fornærmet over at body mass index og overvekt var et tema.

Alkohol
En av de som ikke tok det så tungt, tilsynelatende, var en som likegodt hengte skjemaet opp på kontordøra si, til allmenn forlystelse. Eller som et rop om hjelp.

Dette var en mann som hadde fått følgende sarkastisk kommentar på skjemaet med vitale mål:

”Du står i fare for akutt leversvikt. Dette kan skyldes to ting: Høyt forbruk av p-piller eller overdreven misbruk av alkohol.”

Det skal sies at mannen var 25 år gammel.

Minus 1 cm
Vel. Jeg har vært hos bedriftshelsetjenesten. (Det er hodet det er noe galt med…) Men tror du ikke de rakkerne har bestemt seg for å stjele? Kan lensmannen notere seg dette? Patruljebil!

Hele mitt liv har jeg levd i den villfarelse at jeg er 170 cm på strømpelesten, takket være helsesøsteren i Rindal Kommune. Men nå har jammen bedriftshelsetjenesten stjålet 1 cm av meg. Nå har jeg gått fra modell-høye 170 til alminnelige 169 cm? Det høres ut som en tilbudspris på El-kjøp.

Jeg er fornærmet. Så kom ikke her og si at størrelse ikke er viktig. Og ikke minst, hvor har den blitt av? Kan du som har stjålet min centimeter vennligst legge den på hittegodskontoret?

Kanskje, bare kanskje, har min centimeter blitt distribuert til noen som trenger den mer enn meg?

(Bildet er mitt eget, tatt med mobiltelefon i vinduskarmen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar